Într-un spațiu modern și adecvat, cu învățământ atractiv, profesori implicați și elevi curioși, care comunică deschis.
Programul „Începe la școală” își propune să reafirme importanța școlilor ca loc pentru dezvoltarea unei comunități sănătoase, pentru învățare de calitate, bunăstare și siguranță. Programul are misiunea de a aduce împreună 4 organizații nonguvernamentale care creează impact în 10 comunități școlare, creând ecosistemul de care procesul de învățare are nevoie.
Până în 2026, contribuim la tranformarea comunităților școlare implicate prin asigurarea unui spațiu propice învățării, cu profesori care sunt atenți la nevoile socio-emoționale ale elevilor, cu învățare centrată pe dezvoltarea competențelor specifice din programele școlare pentru elevi și responsabilitate față de mediu.
Adevărata transformare către durabilitate în școli nu poate fi realizată de un singur actor, ci mai degrabă de mai multe organizații care înțeleg cu adevărat cauzele problemelor din sistemul de educație, dar și valorifică importanța școlilor ca loc pentru comunitate, învățare care stârnește curiozitate, relații sănătoase, bunăstare și siguranță.
Multe procese încep la școală.
Integrarea copiilor în comunitate, sentimentele de apartenență, consolidarea valorilor și relațiilor, implicarea civică, precum și drumul către cariera profesională dorită. Tocmai de aceea, școala este un loc crucial pentru dezvoltarea noastră în adulți. Așadar, noi vrem să contribuim la transformarea acestui loc cu însemnătate într-un loc sustenabil în toate formele sale.
Pentru a realiza transformarea pe termen lung a școlilor într-un mod multidisciplinar, acest proiect își propune să acționeze într-un consorțiu de 4 ONG-uri de educație complementară pentru a facilita o intervenție integrată în 10 școli care fac parte din rețeaua Școala Încrederii.
Școlile selectate sunt sprijinite într-un proces care le îmbunătățește concomitent mediul construit prin design participativ și implicarea elevilor, infrastructura și eficiența energetică, calitatea predării științelor, dar și relațiile dintre adulți și bunăstarea elevilor, în care toți elevii din toate școlile simt că și ei contează.
La finalul implementării și documentării celor 2 ani de implementare, sperăm să putem aduce un nou mod de intervenție bazat pe colaborare, care poate deveni un mod de bună practică pentru alte organizații, dar și finanțatori.
Urmărim să înțelegem în ce măsură o abordare colectivă poate duce la o transformare ireversibilă în bine a școlilor în care intervenim.